Lordoza – exercitii de gimnastica corectiva

Marti, Iunie 16, 2009

Va prezentam o lista de exercitii ce pot fi folosite cu succes pentru tratarea lordozei fara a merge la spital. Urmati pasii din acest articol si veti vedea o amelioarare. A. – din pozitia decubit dorsal , cu genunchii indoiti , executa :
ex. 1 – cu bratele pe langa corp : apropierea si departarea omoplatilor ( de 10-15 ori);
ex. 2 – ridicarea regiunii cervicodorsale de pe sol ( capul ramane punct de sprijin) , de 8 – 10 ori ;
ex. 3 – ridicarea lenta a bratelor prin lateral , pana ajung in prelungirea trunchiului – inspiratie ; coborarea bratelor – expiratie ( de 10-15 ori);
- din pozitia decubit dorsal , cu genunchii indoiti , executa :
ex. 1 – ridica barbia in sus coborand umerii spre sol , apoi coboara barbia cu ceafa lipita de sol si ridica umerii de pe sol (de 8 – 10 ori);
ex. 2 – exercitii de ridicare si de coborare a omoplatilor , cu ceafa lipita de sol ( de 10 ori );
ex. 3 – inclinarea capului spre dreapta si spre stanga , cu tendinta de a lipi urechea de umar (de 10 ori);
ex. 4 – rasucirea capului spre dreapta si spre stanga ( miscarea se realizeaza descriind un arc de cerc cu barbia , de un umar spre celalalt – de 10 ori ) ;
• din rotatie ( rasucire ) dreapta apoi stanga se ridica usor capul de pe sol , cu barbia proiectata inainte .

B. – din pozitia pe genunchi si sprijin pe palme , executa :
ex. 1 – indoirea coatelor , cu apropierea pieptului de sol ( de 8 -10 ori);
ex. 2 – mers in patru labe , cu pieptul cat mai aproape de sol ;
ex. 3 – pe genunchi , pe calcaie sezand , cu bratele intinse inainte pe sol – expiratie ; ducerea trunchiului inainte , prin tararea pieptului pe sol si flectarea bratelor , pana ajunge in pozitia pe genunchi , cu sprijin pe palme – inspiratie ( de 8 -10 ori);
ex. 4 – pe genunchi ; mainile la spate : aplecarea trunchiului inainte ( de 8 -10 ori );
ex. 5 – pe genunchi , cu mainile la ceafa : aplecarea trunchiului inainte ( de 8 – 10 ori ) .

C. - din pozitia decubit ventral , cu mainile incrucisate sub barbie
ex. 1 – asezarea succesiva a barbiei si a fruntii pe maini ( de 10 ori ) ;
ex. 2 – ducerea barbiei spre umarul stang , apoi spre cel drept ( de 10 – 15 ori ) ;
ex. 3 – cu bratele intinse si fruntea sprijinita pe sol , ridica capul de pe sol cu „ dubla barbie „ .

D. – din pozitia decubit lateral , executa :
ex. 1 – ridicarea capului cu tendinta de a apropia urechea de umar ( valabil si pe stanga si pe dreapta ) de 8 – 10 ori ;
ex. 2 – capul sprijinit pe bratul indoit se ridica capul contra rezistentei opuse de mana cealalta ( de 8 – 10 ori ).

E . – din pozitiile stand sau sezand , exercitii cu bastonul tinut la ambele capete , executa :
ex. 1 – cu bastonul tinut la spate de la capete , mers cu extensia bratelor si ducerea bastonului inapoi ;
ex. 2 – mers fandat , cu bastonul fixat la nivelul omoplatilor ;
ex. 3 – din mers , exercitii de extensie a bratelor cu arcuire sus si lateral;
ex. 4 – ducerea bastonului sus , cu arcuirea bratelor , privirea urmareste bastonul ( de 10 ori ) :
- un brat sus , celalalt lateral, se duce bastonul spre spate;
- la fel , de partea cealalta ( de 10 ori ) ;
ex. 5 – bastonul sprijinit pe omoplati , aplecarea trunchiului inainte la 40˚ – 50˚ cu arcuire si capul sus – revenire ( de 10 ori );
ex. 6 – din sezand pe scaun , respiratie diafragmatica cu relaxarea peretelui abdominal in inspiratie si contractarea acestuia in expiratie ( de 8 ori ) ;
ex. 7 – din sezand ( scaun sau pat ) cu trunchiul incovoiat : trunchiul se ridica in inspiratie si se relaxeaza concomitent cu o expiratie fortata ( de 8 ori ).

F– din pozitia pe genunchi si sprijin pe palme , executa :
ex. 1 – indoirea coatelor cu coborarea pieptului si ridicarea capului – privirea inainte – revenire ( de 8 ori ) ;
ex. 2 – indoirea coatelor cu ridicarea alternativa a unui picior intins inapoi – revenire ( de 8 ori);
ex. 3 – ridicarea bratului si piciorului opus – revenire ( de 8 – 10 ori) – se repeta cu membrele de cealalta parte ;
ex. 4 – mers in patru labe – 1 minut, capul in prelungirea trunchiului .

Bibligrafie:Programe de gimnastica medicala, Ed Medicala 1974, Baciu C
Manuel de gymnastique medicale Paris,Masson,1960 Lessur J

10 Comentarii adauga unul →
  1. 2010 Ianuarie 20
    Sorin permalink

    Lordoza?
    Imi spuneti ce inseamna aceasta “patologie”? Lordoza,… care? Cervicala? Lombara? Adica sa tratam o curbura fiziologica a coloanei?
    De ce ne-ar deranja echilibrul fiziologic al coloanei vertebrale?
    Si daca tot “se prescrie” gratis pe net un program de “educatie fizica” pentru orice “ar suferi” de o boala grava – “lordoza”, cine face o scurta anamneza pacienului inainte de programelul prestabilit pentru toti “pacientii cu lordoza”?
    Un examen obiectiv? Nimic? RMN pentru a vedea stadiul “lordozei”?
    Felicitari!
    Asa da profesionisti… ne miram ca suntem pe locul 32 din 33 in UE la capitolul medicina… (pardon, aici nu era vorba de medicina si de educatie fizica pentru “lordoza”).
    Un sfat,
    Lasati pacientii (cu sau fara “lordoza”) absolventilor de Medicina!
    Cateodata se risca prea mult cu suciturile coloanei in scop… terapeutic!?!
    Mai gasim niste anevrisme de aorta sau discuri fisurate gata sa “iasa” (daca nu au fost deja operate dupa programul de educatie fizica pentru “lordoza”).
    Sunt multi fotbalisti de antrenat… lasati va rog “lordoza” la locul ei! Este buna lordoza! Trebuia sa avem lordoza!
    Multumesc!

  2. 2010 August 13
    ticau andrei permalink

    ma numesc ticau andrei sunt din barlad si am 16 ani. acum citva ani am fost depistat de scolioza care acum cred ca sa agravat in lordoza (spun unii).cum poate fi corectata prin exercitii sau prin operatie? cere este cel mai bun mod? va rog sami raspundeti cat mai repede pt ca am dureri ingrozitoare!!!!!

  3. 2010 Noiembrie 19
    Alex permalink

    Andrei se poate corecta prin exercitii ..nu mai sta si fugi la doctoru de familie sa iti dea trimitere la un kinetoterapeut…

  4. 2011 Noiembrie 9
    flo permalink

    Draga Sorin,

    autorul acestui material se refera la gimnastica corectiva, intelegi? am observat ca n-ai prea inteles… in fine, daca vrei iti si desenez, ok?
    Tu ai terminat medicina, nu? stii doar sa tai oamenii, dar n-ai auzit deloc de kinetoprofilaxie?
    autorul materialului de mai sus a terminat si el o facultate, fie ea si de sport, dar in acest moment tratamentele se bazeaza pe gimnastica corectiva, kinetoterapie,kinetoprofilaxie si dau rezultate uimitoare, scapa multa lume de bisturiele voastre si de spaga pe care o cereti.

  5. 2011 Noiembrie 17
    Roxana permalink

    Intradevar 1.trebuia specificat pt ce fel de lordoza sunt exercitiile acestea 2.exercitiile sunt generale iar kinetoterapia presupune particularizarea si adaptarea exercitiilor pt fiecare pacient in parte in functie de ungiul si gravitatea lordozei stabilite la RMN. 3.Dnul Sorin :) kinetoterapia FACE parte din Medicina si asta ati invatat in anul VI la Recuperare Medicala in cazul in care ati terminat Medicina:). SFAT pt dnul Sorin “Aroganta va ingusteaza drumul iar neacceptarea lucrurilor doar pt ca asa va formati o conceptie pe baza arogantei ca “stiti totul” va va inchide multe usi”:).Astept feedback

  6. 2011 Noiembrie 18
    adrian permalink

    dupa cat timp da rezultate exercitile astea ? astept raspunsul

  7. 2011 Noiembrie 19
    Roxana permalink

    Nu exista un timp stabilit fix pt ca recuperarea nu se face “luam exercitii de pe net” ci se stabileste un program particularizat facut de kinetoterapeut pe baza RMN`ului,analizelor si anamezei.Rezultatul va fi in functie de materialul genetic al fiecaruia si de specialistul la care va veti duce.:)Succes. “Timpul este ceva pe care omul incearca mereu sa-l omoare dar care sfarseste prin a-l omori pe om”

  8. 2012 Ianuarie 12
    madalina permalink

    imi plac exercitiile,sunt instr sportiv si mi tb pt anumite per cu lordoze in zona lombara si mi am dat seama care erau exer din cele prezente, felicitari,desi le am recomandat kinetoterapie unele pers nu fac nimic dar ma simt totusi avozata sa le dau niste recomand in fct de afeciunea resp

  9. 2012 Iulie 5
    nairda permalink

    sorin, esti total pe lângă. nu tratăm o curbură fiziologică normală, ci tratăm sau prevenim agravarea acestei curburi coloana este curbă, dar coloana de multe ori se curbează mai mult decât este normal. şi atunci trebuie făcută kinetoterapie sau dacă vrem să prevenim apariţia lordozei atunci kinetoprofilaxie. Articolul e bun şi exerciţiile nu o sâ dăuneze nimănui, nici celor care nu au lordoză, ci doar o să facă bine. nu ştiu cum ajung toţi necunoscătorii să vorbească pe tonul pe care vorbeşti tu pe tot felul de site-uri. dacă nu ştii, nu vorbeşti. simplu.

  10. 2014 Ianuarie 15
    Diana permalink

    “Este buna lordoza! Trebuia sa avem lordoza!” daca lordoza e buna, te invit pe tine Sorin sa o ai. Una este o curbura fiziologica normala in zona lombara….la ceea ce cred eu ca te referi tu, alta este lordoza ….o deviatie a coloanei vertebrale din plan sagital (antero-posterior), avand convexitatea curburii orientata anterior. Deci te rog frumos sa fi mai atent la orele tale sau sa te lasi de facultatea asta care te-a invatat cum ca lordoza este buna.

Raspunde

Nota: Puteti utiliza XHTML in comentarii. Adresa de email NU va fi publicata.


Medicina