14 metode prin care poti avea o viata mai buna

Miercuri, Martie 25, 2009

Traim din ce in ce mai des o senzatie de epuizare ce ne afecteaza stilul de viata. Energia pe care o avem este constant consumata in activitati cotidiene astfel incat la sfarsitul zilei ne simtim coplesiti si nu mai avem dispozitie pentru nimic.

viata-buna

Asa cum energia vine din nutritie sanatoasa si energia psihica vine din asocierea cu elemente benefice organismului. Pentru a fi plin de viata trebuie sa te asiguri ca esti inconjurat de energii pozitive.

Prima cauza de oboseala la care ne gandim mai ales in aceasta perioada este astenia de primavara. Insa orele de somn, problemele zilnice, programul incarcat, responsablitatile si toxinele din alimentatie ne afecteaza in mare masura organismul.

Desi aceste cauze induc o stare fizica si psihica de epuizare, o putem preveni implicand toate puterile de care dispune fiinta noastra: mintea, trupul si sufletul.

De multe ori mintea este perfect sanatoasa dar epuizarea fizica  nu ne permite sa realizam anumite actiuni sau “the less we move, the less we can move” – cu cat devenim mai sedentari, cu atat ne provocam mai putin trupul si implicit mintea.

Iti prezint cateva sfaturi simple care puse in aplicare iti vor darui o stare de bine:

  1. Programul incarcat, presiunea zilnica pot fi combatute cu o “detoxifiere” a mintii. Primii pasi catre rezolvarea problemelor sunt constientizarea si prioritizarea rezolvarii lor. Ofera mintii tale timp de gandire.
  2. Daca nu ai timp, fa-ti! Daca nu stii cum, planifica. Elimina cuvintele “nu am timp” din vocabular. “Pana nu vei ajunge sa te pretuiesti pe tine, nu-ti vei pretui suficient nici timpul; pana nu-ti vei pretui cu adevarat timpul, nu vei face nimic semnificativ cu el”. M. Scott Peck
  3. Fixeaza-ti obiective si ofera-ti recompense pentru indeplinirea lor. Obiectivele fixeaza-le dupa regula “SMART” (specifice, masurabile, abordabile, relevante si incadrate in timp.
  4. Masoara progresul activitatiilor tale. Afla ce te motiveaza si mergi mai departe! Orice lucru care te face sa te simti bine va atrage intotdeauna mai multe lucruri care creeaza o stare de bine.
  5. Foloseste tehnologia in avantajul tau: fie ca este vorba de relaxare sau dezvoltare personala, profesionala.
  6. Aloca timp pentru relaxare si rasfat. Doar asa revii cu bateriile incarcate pregatit sa faci fata provocarilor. Pleca in vacanta, aboneaza-te la fitness, relaxeaza-te prin aromoterapie, meloterapie, vizioneaza comedii, citeste, distreaza-te cu jocuri online, petrece timp alaturi de partenerul de viata.
  7. Evita alimentele, bauturile ce ofera energie pe termen scurt dar care priveaza organismul de substante nutritive (junk food, batoane, bauturi energizante). Creste aportul alimentelor sanatoase.
  8. Sport sport sport! Activitatea fizica creste nivelul de energie, imbunatateste calitatea somnului si contribuie la eliminarea depresiei (o alta cauza a oboselii).
  9. Redecoreaza - fie ca este vorba de spatiul de la birou, locuinta. Simplele accesorii pot sa te binedispuna!
  10. Scapa de plictiseala- fie prin distractie, fie prin orientarea catre sarcini mai captivante.
  11. Imbina utilul cu placutul- poti sa descoperi pasiuni si oameni noi, mai mult, te redescoperi pe tine.
  12. Nu uita ca suntem ceea ce gandim ca suntem! Gandeste pozitiv.
  13. Investeste in tine. “Daca nu va umpleti propria fiinta, nu aveti nimic de daruit nimanui”.
  14. Ofera un zambet celor din jurul tau si mai ales tie:)

” Viata proprie va fi cea pe care o creati dumneavoastra si nimeni nu va putea sa va judece, acum sau altadata” – Rhonda Byrne

Bibliografie:

The secret, Ed. Adevar Divin, 2009- Rhonda Byrne
Mind/Body connection -seminar, Salvatore Fichera

Asteptam comentarii.

Raspunde

Nota: Puteti utiliza XHTML in comentarii. Adresa de email NU va fi publicata.


Medicina