Slabeste si mentine-ti un organism sanatos – sport si dieta- partea II

Duminica, Aprilie 26, 2009

Salad

Daca in prima parte discutam despre cum sa ne amelioram viata si care sunt avantajele practicarii cu regularitate a unui sport, in partea a II a vom vedea ce alimente sunt recomandate consumului regulat.

O alimentatie sanatoasa incepe intotdeauna cu o informare corecta ce poate conduce la formarea unui stil de viata sanatos. Pe lista alimentelor indispensabile vietii cu un aport ridicat de substante necesare functionarii corespunzatoare a organismului se afla:

  • fructele si legumele in general pe langa gustul bun, contin antioxidanti, intaresc sistemul imunitar, previn aparitia cancerului, bolilor cardiovasculare, imbatranirii premature. (rosiile- previn aparitia cancerului, spanacul- previne aparitia cataractei, morcovii, portocalele, ardeii grasi ajuta ficatul si vederea)
  • pestele- ajuta memoria datorita continutului ridicat de acizi grasi nesaturati omega3, substante necesare pentru dezvoltarea sistemului nervos.
  • uleiul de masline- previne imbatranirea celulelor, dreneaza ficatul, previne cancerul si bolile cardiovasculare
  • soia- previne diabetul si bolile de inima si ajuta la pierderea kg in plus. Ea constituie un izvor de nutrienti in conbinatii optime. Bobul de soia contine o inalta valoare nutritiva, lecitina, fitosteroli (hormoni de origine vegetala) ce blocheaza la femei formarea cancerului mamar si uterin iar la barbati de prostata.
  • iaurtul- important pentru aparatul digestiv, sistemul imunitar si pentru combaterea colesterolului rau. Este recomandat consumul zilnic de iaurt, chefir, lapte batut si alte lactate obtinute prin fermentatie.
  • fasolea- consumul de fasole mentine sanatatea ficatului, rinichiilor si pancreasului. In plus are proprietatea de a reduce colesterolul in medie de 19% daca este consumata in mod constant.
  • usturoiul si ceapa- contin cantitati importante de vitamina A, B1, B2 si C si substante minarale utile: potasiu, sulf, calciu, siliciu, fosfor. Introducerea cu regularitate in alimentatie contribuie la buna functionare a tubului digestiv, consolidarea fata de agresiuni microbiene si virotice, imbunatatirea performantei cardiace, au un efect protector fata de arteroscleroza, previn cancerul de colon, digestiv, de piele si mentin un ten sanatos si luminos.
  • ceaiul verde si negru- au un spectru foarte larg de prevenire a bolilor. Se folosesc in tratamente pentru slabire, prevenirea imbatranirii tenului, oboseala fizica si mentala, este folosit si in combaterea cariilor, inflamatiilor gurii, previne osteoporoza si bolile de cancer.
  • mazarea- scade tensiunea, scade colesterolul, stabilizeaza nivelul de zahar din sange. Se recomanda consumul zilnic a 100- 150 g/ zi pentru aportul de fibre, fier, necesare organismului. Este eficienta si in tratarea anemiei, oboselii si sistemului imunitar slabit.
  • carnea- Este bogata in substante extractive, minerale, vitamine hidrosolubile, complexul B. Pe langa acestea carnea mai procura si acizii grasi esentiali: linoleic, linolenic, arahidonic.
    Cea mai sanatoasa carne sub forma de mezel este sunca presata si fiarta. La polul opus se afla mezelurile obtinute din carne tocata, parizerul si cremwustii. Atentie alimentele afumate sunt cangerigene asa ca evitati consumul lor. Este sanatos sa mancam carne, dar nu zilnic si atunci sa optam pentru variantele sanatoase: carnea de vita, pui, curcan preparata prin fierbere sau gratar.
  • varza- bogata in vitamina A, C, E, fibre, asigura sanatatea celulelor organismului. Este o leguma putin calorica putand fi consumata cu succes in diete. Consumul regulat de varza are efect benefic in prevenirea aparitiei cancerului de colon, stomac, plamani, esofag. De asemenea, prezinta proprietati cicatrizante si dezinfectante, favorizeaza absorbtia oxigenului in celule, este antidepresiva, antidiareica, este recomandata in regimul diabeticilor si in tratarea anemiilor si ulcerelor varicoase.
  • cerealele integrale- protejeaza inima, ajuta la mentinerea unui nivel normal al glicemiei, contribuie la mentinerea unei greutati corporale corespunzatoare, echilibrului digestiv. Acestea reprezinta nu doar o bogata sursa de fibre ci combina mai multe elemente importante, precum vitamina B, minerale, proteine. O modalitate prin care va puteti asigura ratia zilnica de cereale integrale este de a alege produse precum: grau integral, orez brun, faina de ovaz, fulgi de ovaz, secara integrala, porumb integral.
  • lactatele- excelent intaritor al sistemului osos datorita continutului ridicat de vitamina D si K. Iodul din lactate ajuta la buna functionare a glandei tiroide; vitaminele B2 si B12 din lapte ajuta la sanatatea functiilor cardiovasculare. Calciul apara organismul de aparitia celulelor canceroase, previne migrenele, obezitatea la copii, laptele sarac in grasimi este recomandat in diete pentru pierderea in greutate.

Alimentatia trebuie particularizata in functie de intensitatea efortului fizic depus, de aceea pentru persoanele care practica cu regularitate un sport ea trebuie sa fie calitativa si suficienta pentru a compensa pierderile energetice ale organismului. Efortul fizic intens necesita o doza suplimentara de proteine pentru restabilirea elementelor tesuturilor, celulelor in muschi si mentinerea unei bune functionari. De asemenea, efortul fizic indelungat poate dauna ficatului, de aceea se recomanda alimentele bogate in substante lipotrope: carnea de vita, pestele, branza de vaci, ouale.

Pentru o persoana activa grasimile vegetale trebuie sa constituie 25% din NZ de grasimi.

Sporirea proceselor metabolice si utilizarea unei alimentatii bogate in proteine si glucide, majoreaza cerintele organismului pentru vitamine. Vitaminele C si B au o actiune pozitiva asupra starii organismului, contribuie la disparitia simptomelor de oboseala iar vitamina E normalizeaza activitatea musculara. Este de asemenea necesara cresterea in alimentatia sportivului a dozei de fosfor, magneziu si fier.

Stiati ca pentru a neutraliza

o portie de pizza este necesara o plimbare de 60 de minute?
un snitel este nevoie de 72 de minute de plimbare?
o rosie este nevoie de 5 minute de plimbare?

un pahar de vin sunt necesare 20 de minute de plimbare?


Slabeste si mentine-ti un organism sanatos – sport si dieta- partea I

Asteptam comentarii.

Raspunde

Nota: Puteti utiliza XHTML in comentarii. Adresa de email NU va fi publicata.


Medicina