Slabeste si mentine-ti un organism sanatos – sport si dieta- partea I

Marti, Martie 31, 2009

dreamstimefree_36935061

Din ce in ce mai putine persoane practica cu regularitate un sport sau merg la o sala de fitness.
Sedentarismul cucereste in fiecare zi tot mai multe persoane si Romania nu face exceptie. In articolul acesta voi prezenta un plan de antrenament  alimentar  si sportiv care va implica anumite schimbari in obiceiurile vietii noastre de zi cu zi.
Practicarea acestui plan va aduce o imbunatatire  semnificativa a calitatii  vietii!


Pentru a putea intelege importanta practicarii acestui plan haideti sa constientizam impreuna avantajele pe care ni le poate oferi practicarea cu regularitate a exercitiilor fizice combinate cu o dieta sanatoasa!

De ce sa practicam sport cu regularitate si nu doar o luna/ doua pentru efecte de scurta durata?

1. Corpul uman este proiectat pentru miscare (aparatul nostru locomotor reprezinta 70% din masa corporala).

2. La nivel cardiovascular sportul imbunatateste circulatia sanguina, reduce riscul de infarct miocardic, regleaza nivelul colesterolului din sange.

3. Ajuta la consolidarea muschilor, ligamentelor, tendoanelor si a densitatii osoase.

4. Stabilizeaza apetitul si  mentine o greutate corporala sanatoasa.

5. Imbunatateste starea de spirit, somnul, combate anxietatea, stresul si depresia.

6. Imbunatateste imaginea personala.

7. Creste capacitatea respiratorie a plamanilor.

8. Creste productia de endorfine (fericirea depinde de endorfine).

9. Ajuta la prevenirea cancerului.

10. Imbunatateste reflexele, tonusul muscular.

Cu siguranta majoritatea dintre noi cunoastem aceste beneficii dar ne confruntam cu o problema: lipsa de timp. Doar gandul ca trebuie sa avem la dispozitie 1, 2 h/ zi pentru a practica un sport cu regularitate ne face sa amanam decizia de a incepe si astfel sa ne pierdem in rutina zilnica.

Nu uitati obezitatea si stilul nesanatos de viata  au pus stapanire din pacate si in randul copiilor si adolescentilor din Romania. Mai mult, cati dintre noi avem curajul sa recunoastem ca nu ne pierdem ore (din ce in ce mai des) in fata calculatorului cu paharul de suc  si mancare luata pe fuga dintr-un  fast food?

Trebuie sa luam atitudine si sa ne rezervam cateva ore  pentru  pentru sanatatea noastra, oferind in acelasi timp si  celorlalti membri ai familiei un exemplu de urmat.

Va asigur ca in cel mai scurt timp va veti simti atat de bine incat veti reusi sa includeti cu regularitate activitati sportive in planul saptamanal.

Care este stilul tau?

gym1. Stretchingul (intinderea muschilor). Imbunatateste mobilitatea si flexibilitatea corpului. Cateva minute pe zi pe un fundal relaxant vor tonifia muschii  si reduce insomnia.

2. La plimbare. Mersul pe jos este activitatea cheie si mai ales o tehnica simpla la care pot sa participe toti membrii familiei.

3. Sa iesim impreuna la alergat. Ai nevoie doar de pantofi sport si un teren de sport.

4. Mersul pe bicicleta. Acest exercitiu imbina grija pe care o ai fata de propriul corp cu grija pentru mediu.

5. Inotul. Dintre cele mai complete sporturi deoarece se folosesc muschii intregului corp.

6. La sala. Exista o oferta mare de programe de fitness, aparate care ajuta la antrenarea muschilor.

7. Gimnastica la domicilu. Doar in 30 de min/ zi putem realiza alternativ exercitii de brate, de baza, spate, abdomen, posterior, picioare, bust.

O dieta echilibrata ne poate aduce prin calitatea  alimentatiei mai multa energie! Cei care doresc sa practice un sport trebuie sa cunoasca alimentele care ajuta la mentinerea unei stari optime de sanatate.

Daca exercitiile pe care le practici cu regularitate sunt de tip aerobic atunci in alimentatia ta trebuie sa predomine glucidele. Daca activitatile tale presupun forta sau sau rezistenta musculara consuma mai multe proteine si carbohidrati. Nu uita de consumul de lichide! Daca depasesti o ora de sport completeaza aportul de apa cu bauturi ce contin zaharuri, sodiu si potasiu pentru a peveni deshidratarea organismului.

De cata activitate fizica este nevoie pentru a neutraliza caloriile consumate si tipurile de alimente ce ar trebui sa predomine in alimentatia noastra veti citi in partea a II a articolului.

Bibliografie:

Ghid pentru o viata mai buna- Colectia viata sanatoasa- Editorial Sol90

Slabeste si mentine-ti un organism sanatos – sport si dieta- partea II

2 Comentarii adauga unul →

Legaturi catre articol

  1. Retete de slabit - Dieta Atkins
  2. Slabeste si mentine-ti un organism sanatos - sport si dieta- partea II

Raspunde

Nota: Puteti utiliza XHTML in comentarii. Adresa de email NU va fi publicata.


Medicina