Retete de slabit – Dieta Atkins

Luni, Martie 16, 2009

Dorim sa slabim dar nu stim cum, nu stim ce se poate manca si ce nu.

Cat de mult conteaza ce mananci?

Foarte mult, mai ales pentru sanatatea ta!

dieta-atkinsIti prezint o metoda prin care poti scapa o data pentru totdeauna de kilogramele in plus. Despre ce este vorba?

Este una din cele mai cunoscute diete care duce la arderea grasimilor prin renuntarea la carbohidrati- Dieta ATKINS

De la celebritatile Hollywood-ului pana la oamenii de rand, cei ce au urmat dieta Atkins au reusit sa scada in greutate intre 6-15 kg in doar 6 saptamani.

Mai mult, aceasta dieta este cea mai sigura metoda de a va mentine greutatea pe termen lung. Acest lucru nu presupune evitarea carbohidratilor toata viata ci evitarea carbohidratilor nesanatosi (faina alba, zaharul alb) si inlocuirea cu cei sanatosi.

Cui I se adreseaza aceasta dieta?

Acest program este conceput pentru persoanele ce doresc eliminarea a peste 6 kg dar si a celor ce doresc mentinerea greutatii dorite si care sunt inactive din punct de vedere fizic.

Dieta este eficace si pentru majoritatea oamenilor care detin un colesterol ridicat, care sufera de ulcere de stomac, care sunt chinuiti de migrene, care sunt supusi maladiilor cardiovasculare si pentru cei care sufera de oboseala anormala.

Toate aceste maladii se datoreaza unui dezechilibru de metabolism, cauzat de incapacitatea organismului de a transforma in mod corect hidratii de carbon.

Ce trebuie sa faci?

Sa inveti sa iti controlezi apetitul, sa renunti pentru un timp la alimente cum ar fi cartofii, painea, pastele, ciocolata, biscuitii, prajiturile.

Avantaje ale dietei

1.Datorita acestei diete nu va trebui sa inghiti pilule pentru taierea poftei de mincare, deoarece nu vei fi niciodata flamand.

2.Nu este necesar calculul numarului de calorii (nu are importanta numarul caloriilor consumate, ci felul lor)

3.Majoritatea oamenilor slabesc in prima saptamana 2-4kg si 1-3 kg in cea de a doua saptamana.

4.In a 2 a saptamana vei putea manca cate putin din acele alimente cu continut de hidrati de carbon care ti-au lipsit cel mai mult, urmand ca in saptamana urmatoare sa consumi cantitati mai mari.

5.Corpul va trebui sa-si asigure combustibilul din propriile sale resurse, adica din grasimea acumulata.

Sfaturi inainte de a incepe dieta

1. Eliminarea medicamentelor si anume: tablete pentru slabit, medicamente diuretice, cu cel putin o saptamana inainte de dieta (pentru renuntarea la alte tipuri de medicamente ce contin diuretice se cere va cere sfatul medicului).

2. Realizati o cura de minim o saptamana de vitamine, minerale si calciu (mai ales daca ati tinut diete drastice in trecut si ati avut o alimentatie neechilibrata).

3. Pentru a verifica daca metabolismul este schimbat (inca din primele zile ale dietei) se poate achizitiona o hartie de turnesol cu care se va verifica urina. Culoarea violet este o dovada a schimbarii metabolismului.

Care sunt principiile de baza ale dietei Atkins?

Programul este compus din patru faze a cate doua saptamani fiecare:

1. Faza de inductie - timp de doua saptamani se consuma maxim 20 g de carbohidrati/zi.

Ce elimini din alimentatie? Prajiturile, ciocolata, bauturile alcoolice, produsele de patiserie, cartofii, pastele, orezul si painea.

Ce poti consuma? Carne rosie, piept de pui, branza, oua, unt, frisca, nuci, legume (mai putin din cele ce contin amidon- porumb, mazare), peste.

Cate kg pierzi? Intre 3-10 kg pe toata durata fazei daca este tinuta corespunzator.

2. Scaderea in greutate

Aceleasi alimente se pot consuma ca si in prima faza la care se adauga 5 g/zi in plus de carbohidrati.

Cate kg pierzi? Intre 1-2 kg/ saptamana.

3. Pre-mentinerea greutatii

In aceasta faza se creste cantitatea de carbohidrati cu 10 g/zi timp de o saptamana.

Se pot reintroduce mancaruri traditionale (fainoase) in cantitati mici.

Cate kg pierzi? 0.5 kg/ saptamana.

4. Mentinerea greutatii

Se pot manca carbohidrati in limita a 90 g/zi.

Alimente indicate in retete de meniuri

CARNE

Orice fel de carne, in orice cantitate, in afara de produse pe baza de carne tocata, cum sunt carnatii, perisoarele sau sarmalele.

PESTE

Orice fel de peste si conserve dar fara adaosuri de legume.

LEGUME

Portii mici de salata verde, telina, castraveti sau ridichi, castraveti murati, masline, vinete, conopida, ciuperci, varza, dovleci, ardei verzi, sparanghel, rosii.

INGREDIENTE

Sare, piper, mustar, ridichi, otet, vanilie, arome si orice mirodenii care nu contin zahar.

PASARE

Rata, curcan, gaina, orice fel de pasare.

GRASIMI

Unt, ulei de plante, maioneza, costita.

BRANZETURI

Frisca sau smantana fara zahar, branza tare. Interzis: branza moale si branza topita.

LICHIDE

Apa plata, apa minerala, supe cu carne, ceaiuri neindulcite, cafea (3 cesti pe zi fara zahar).

ALIMENTE STRICT INTERZISE :

Paine, cartofi, biscuiti, praz, pesmet, lapte, orez, clatite, mere, gris, paste fainoase, stafide, ciocolata, pepene verde sau galben, toate dulciurile.

Dieta Atkins desi nu este recomandata pentru mai mult de 7 saptamani. Te vei obisnui sa consumi mai multe produse bogate in proteine si sa limitezi consumul de carbohidrati pentru o perioada mai lunga de timp.

Nu uita ca prin combinarea alimentatiei cu activitatea fizica, scapi de kilogramele in plus si reusesti sa iti modelezi mult mai frumos corpul, mentinandu-te la greutatea dorita.

Transforma-te intr-un om cu o viata mai activa!

Pofta buna si sanatate!

Articole similare :
Slabeste si mentine-ti un organism sanatos – sport si dieta- partea I

5 Comentarii adauga unul →
  1. 2011 Septembrie 4
    Vlad permalink

    Mi-e cam greu sa renunt la paine… Pot consuma paine integrala ? Macar 1 felie, doua / masa.. in faza de Inductie.

  2. 2012 Aprilie 20
    Erbarescu Elena permalink

    Buna Vlad.Eu sunt Elena si am 55 ani.Desi este cam tarziu am sa-ti raspund eu.Am tinut aceasta reteta timp de doua saptamani,si am slabit 11 kg.Sunt o persoana Gurmanda,mai ales i-mi place painea calda.Credeam ca no sa pot tine acest regim,fara sa mananc paine.Nu trebuie sa te chinui decat 2-3 zile fara paine,prajeli,grasimi etc…dupa aceea organismul se obisnuieste cu noul regim,si chiar daca vrei nu mai poti manca paine s-au grasimi.Important:Nu manca altceva in afara dietei,cel putin in faza de Inductie ca ai tinut degeaba dieta.Sa ai tot timpul pe o farfurie sau in pachetel ceva de rontait,din ce ai voie.
    Mananca doar cad tie foame.Poti manca de cate ori vrei/zi.Ai sa descoperi ca te saturi cu foarte putin.Curaj nu este greu deloc.Eu va doresc succes.Sanatatea este mai importanta decat placerea de a manca.Si nu uita de putin sport.Eu am probleme destule cu sanatatea la varsta mea.Poate te miri, dar eu merg la sala
    cel putin o ora/zi,si ma simt excelent.Va pup.

  3. 2012 Mai 14
    andreea permalink

    sincer o tin de o saptamana si nu am dat nici un kg jos si nu inteleg de ce

  4. 2012 Mai 27
    Roxana permalink

    Andreea, e posibil sa fi mancat alimente in care sa se fi ascuns zahar ( gen cafea in care sa fi fost zahar, in branza uneori se pune zahar, in maioneza sau alte produse care vin gata impachetate, iarasi in salamuri si produse de acest gen este pus zahar).
    Ideea e ca zaharul vine sub multe nume: zahar, dextroza, si tot ce are sufixul -oza. La unele persoane nu conteaza daca mananca putin zahar, la altele da.
    Succes!

Legaturi catre articol

  1. Mesaje de dragoste

Raspunde

Nota: Puteti utiliza XHTML in comentarii. Adresa de email NU va fi publicata.


Medicina