Exercitii pentru sanatate

Vineri, August 28, 2009

Voi prezenta in acest articol o serie de exercitii care pot fi facute foarte rapid, dimineata. Fitness-ul de 5 minute  care ajuta foarte mult si da o tonifiere generala. Le-am gasit acum cativa ani cautand pe internet si de atunci le tot practic dimineata, in loc de cafea.

Puteti sa faceti acest ’streching’ dupa exercitiile de incalzire in Aikido sau chiar si fara. Va recomand sa nu va fortati corpul peste limita lui si sa mergeti de fiecare data putin mai departe cu intinderea, preferabil pe expiratie. In timpul efectuarii exercitiilor, este foarte importanta relaxarea corpului si respiratia ar fi bine sa fie calma si completa.

Un alt lucru important este corectitudinea exercitiului. Ele au un efect benefic asupra copului doar atunci cand sunt executate cum trebuie. In timpul acestor exercitii nu se face streching doar la muschii corpului ci se intampla ceva si inauntrul corpului, se face un masaj la organele interne. Astfel cei care au probleme cu colonul si sufera de ‘Sindromul Colonului Iritabil‘, cu spatele si chiar cu inima si vor practica aceste exercitii vor vedea probabil o ameliorare. A nu se intelege ca aceste exercitii sunt ‘glontul de argint‘ pentru orice afectiune, insa ele, asociate cu un regim si un anumit ritm de viata vor ajuta foarte mult.

Se pot asocia cu flotari, genoflexiuni, tractiuni si orice alte exercitii invioreaza dimineata pe oamenii activi.

  1. Din pozitia asezat cu picioarele intinse inainte, varfurile picioarelor orientate in sus, degetele picioarelor orientate inspre piept. Se intind mainile in fata, catre picioare, fara a indoi genunchii. Cazul ideal este ca pieptul sa atinga picioarele si mainile sa atinga talpile. Timpul este de 15 secunde.
  2. Din pozitia asezat cu picioarele departate in ‘V’. Cu mana stanga se atinge de 5 ori piciorul stang, cu mana dreapta se atinge de 5 ori piciorul drept. Se face de 2 ori. Cazul ideal este ca subratul sa atinga genunchiul.
  3. Din pozitia asezat cu picioarele departate in ‘V’ se intind mainile in fata. Cazul ideal este ca pieptul sa atinga podeaua. Timpul de 15 secunde.
  4. Din pozitia asezat cu picioarele impreunate la talpi se apropie genunchii de podea. Cazul ideal este ca genunchii sa atinga podeaua.
  5. Din pozitia asezat cu picioarele impreunate la talpi se apropie pieptul in fata. Cazul ideal este ca genunchii sa atinga podeaua. Timpul este de 15 secunde.
  6. Din pozitia asezat pe picioarele indoite se lasa trunchiul pe spate. Cazul ideal este ca spatele sa atinga podeaua. Timpul este de 5 secunde.

Cazul ideal de executare a exercitiilor poate fi atins, e adevarat, dupa mai mult timp de practicare continua. Se zice ca unui japonez, dupa ce a avut un infarct la 46 de ani, doctorul i-a interzit orice activitate fizica. El a facut aceste exercitii zilnic si a murit la 78 de ani din cauza unui accident de circulatie. Exercitiile de mai sus pot fi bune si in dezvoltarea ki-ului.

Asteptam comentarii.

Raspunde

Nota: Puteti utiliza XHTML in comentarii. Adresa de email NU va fi publicata.


Medicina